Místní akční plán pro rozvoj vzdělávání v ORP Mnichovo Hradiště
Velmi často do výuky přinášíme témata my, učitelé. Kritická  pedagogika  vnímá jako středobod učení životní situaci žáků a žaček a usiluje o to posílit  jejich vliv na limitující okolnosti. Učitelé tedy v takovém případě věnují např. těmto otázkám: Jaká média žáci sledují? Jaká témata řeší? Zkuste to také. Příkladem může být metodický list zpracovaný na téma gender, který je ke stažení ZDE.
Odkaz obsahuje i nahrávku šestnáctileté Aničky, která mluví o tom, že ve škole chybí témata, kterými se žáci zabývají. Zeptejte se i vy svých žáků: Která témata jsou důležitá pro vás, ale máte pocit, že na ně není ve škole prostor?
Nahrávka je jednou z mnoha příběhů, které zkoumají zkušenosti mladých s genderovou identitou, možná vaše děti přinesou témata jiná.
Využít můžete i dalších materiálů, které vznikly v rámci projektu Futuropolis (organizace Na Zemi). Materiály, zatím převážně k genderové identitě, naleznete zde:  https://www.futuropolis.cz/knihovna.